Портфоліо


Назва навчальної теми
Сучасна українська література
Основний та другорядні навчальні предмети
українська література, світова література, історія
Навчальна тема
Постмодернізм у сучасній українській літературі
Вік учнів, клас
16-17 років, 11 клас
Стислий опис проекту
 

Взявши  на себе  роль літературних критиків, кожна мала група учнів обирає тему, що представляє для них інтерес. Учні збирають  інформацію щодо обраної теми протягом певного періоду часу.  Використовуючи зібрану інформацію учні складають перелік письменників,які плідно працюють в сучасній літературній царині, складають порівняльні таблиці жанрів творів, їх вплив на сучасне суспільство, визначають позитивні та негативні впливи, визначають, які твори рекомендовані для прочитання одноліткам, а які варто розглянути на уроках позакласного читання, а які прочитати самостійно та яких заходів можна вжити, щоб популяризувати сучасну українську літературу. Результат своїх досліджень учні представляють  певній цільовій аудиторії, яка зацікавлена в їх обраній темі. Створюють власні презентації за шаблоном.

План
План впровадження проекту
План вивчення теми 

 Навчальні цілі
- Сформувати уявлення  про новинки сучасного літературного життя;
- Навчитися розуміти  і розрізняти поняття масової літератури та елітарної;
 - Дізнатися  про  найпоширеніші літературні жанри;
- Прочитати і обговорити  твори сучасних письменників (на вибір);
- Розвинути  естетичні смаки, вміння відрізняти високе мистецтво від масового, популярного

 
Проект спрямований на досягнення належного рівня сформованості вміння визначати та аналiзувати художні твори сучасних авторів, розширення  культурно-пізнавальних інтересів, виховання в учнів прагнення до самовдосконалення та вміння аналізувати та систематизувати отриманні знання.
Під час роботи в проекті учасники формулюють гіпотези та досліджують; продовжують вчитися відбирати необхідну інформацію, аналізувати її, порівнювати та  класифікувати. Учні також  мають навчитися робити соціальні дослідження, аналізувати та узагальнювати їхні результати. Серед очікуваних  результатів – формування  у дітей вміння  висувати і формулювати гіпотези, оцінювати певні явища, відстоювати власну думку.
 При створенні презентації, публікації та веб-сторінки  продовжувати формувати вміння планувати роботу, стисло подавати результати досліджень, добирати відповідний ілюстративний матеріал, робити висновки
Належне використання цифрових технологій, інструментів та/або комунікаційних мереж для доступу, управління, інтегрування, оцінювання та створення інформаційних даних для успішного функціонування в суспільстві економіки знань.

Опис оцінювання
 Оцінювання відбувається впродовж вивчення всієї теми, враховуючи усі етапи виконання проекту, щоб допомогти учням розвивати навички мислення вищих рівнів, навички 21 століття при розробці змісту учнівських проектів та здійснювати моніторинг власного навчання, вчитель використовує учительську презентацію. Для оцінювання навчальних потреб учнів, їх попередніх знань і упереджень щодо використання статистики для передбачення майбутнього на початку вивчення теми організоване обговорення Ключового запитання, вчитель занотовує відповіді учнів та їх думки, щоб використовувати ці нотатки для подальшого планування своєї діяльності і обговорити їх докладно на індивідуальних і групових консультаціях, під час розгляду учнівської презентації учні заповнюють схему З-Х-Д, заповнюють Форму для опитування. Оцінювання  здійснюється вчителем на основі спостережень та перегляду продуктів діяльності учнів за формою групової роботи Щотижнево проводяться призначені за особливим розкладом консультації за участю окремих учнів та груп для моніторингу прогресу та відповідей на запитання учнів. В процесі виконання проекту учні використовують Форму оцінювання проекту(презентації, публікації, блогу), яка допомагає їм здійснювати самооцінку роботи, здійснити самооцінювання та постійно отримувати оцінювання однолітків до того, як робота в проекті буде завершена. Остаточна оцінка за тему виставляється з врахуванням оцінки за презентацію, бюлетеня (чи вікі) і учнівських письмових відповідей на запитання  до есе.

Діяльність учнів


На першому етапі учні ознайомлюються з темою, заповнюють схему З-Х-Д, обговорюють питання, консультуються із учителем.  Переглядають джерела Інтернету, друковані матеріали, проводять дослідження  в бібліотеках,  відбирають необхідний матеріал, узагальнюють його,  планують свою роботу, створюють мультимедійну презентацію
На другому етапі проекту учні отримують завдання, обговорюють його, працюють з  рекомендованою вчителем літературою та матеріалами Інтернет, відбирають необхідний матеріал, проводять соціологічні дослідження, узагальнюють їх, обговорюють власні думки та результати, створюють публікацію.
Учасники проекту отримують групові завдання для третього етапу проекту, обмірковують їх, обирають відповідальних за написання кожної статті. Учні працюють  у бібліотеках, використовують Інтернет, підбирають необхідний матеріал, узагальнюють його. Планують розміщення  матеріалу на сторінці публікацій, підбирають ілюстрації, створюють учнівські публікаціі.
Ознайомити учнів з офіційними документами на авторське право
Переглянути презентацію з посібника щодо об’єктів авторського права
Розглянути ситуації несанкціонованого використання матеріалів та наслідки
На кожному етапі проекту здійснюється оцінювання діяльності за допомогою чітко визначених форм, оцінювання вчителем, учнями та само оцінювання за сформованими шаблонами.
В ході роботи вчитель використовує навички фасилітатора, спрямовує діяльність, створює шаблон з підказками для виконання проекту.
Відомості про автора
Тетяна Береговенко

 учитель української мови та літератури, українська література
Навчальний заклад Смілянський природничо - математичний ліцей

Відомості про тренінг
Дати проведення тренінгу 20.08-25.08.2012
Місце проведення тренінгу Смілянський природничо- математичний ліцей
Тренер Микитюк Олена Олександрівна

Немає коментарів:

Дописати коментар